tisdag 27 mars 2012

Norrländsk tapas

Mamma och Elsa kom på middag ikväll. I bilen på väg hit hade Elsa frågat mamma vad hon trodde de skulle få för mat.
-Ragna har ju inte varit hemma på ett tag, så det blir väll något mögligt som hon ville bli av med, hade mamma gissat.  Men, nä...jag tycker då att jag brukar försöka åstakomma något riktigt gott då dom är här hos mig.

Idag bjöd jag på "Norrländsk tapas" med tunna skivor av lättrökt torrkött, whiskygravat renkött, souvas, västerbottensostpaj, ruccola, tomat, guacamole, pepparrotsvissp och till det citron- och lingonvatten. På maten kaffe och kall citron- och kokossockerkaka (som jag blev riktigt nöjd med).
Dessutom fick mamma med sig torkat renkött hem... (bara för att jag har världens bästa pojkvänn när det gäller att göra riktigt gott lättrökt torrkött!)
Så det så...hos mig får man ingen rutten eller möglig mat!

I övrigt har jag mest arbetat på kandidatarbetet idag, vilket går frammåt i rasande fart då jag väl anstränger mig.  Fortsätter jag och Hanna så här så ligger vi riktigt bra till (Peppar, peppar. Ta i trä...) både resultat och tidsmässigt. I vilket fall så är det riktigt kul att jobba med, så det är inte så svårt att grotta ner sig i litteratur eller skrivandes på datorn och låta timmarna flyga iväg.

Nu har jag jobbat på bra hela dagen, tränat, ätit och ska snart ta kväll. Det bästa av allt...om några timmar är Magnus nere hos jag!





Jag var så nöjd över placeringen 
 av bordet som rymde både dator,
 alla rapporter  jag vill sitta och 
läsa samtidigt som jag skriver 
samt ger mig lite solljus. 
Dock så avslöjade jag för mamma
hur mycket jag ser på tv (ingenting)... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.