onsdag 25 april 2012

En del dagar är det rätt så pissigt att bo vid havet. Hela dagen har byn varit täckt i tjock dimma. Jacka, tjocktröja och vantar gick jag med klockan 4, då min syster samtidigt tydligen satt i toppen och solade någon kilometer innåt landet, hemma hos pappa. Orättvist!
Jag har snörvlat, nyst, gått med utslag som en alien ett tag och kännt mig allmänt kass och hängig.
Nej, tyvär är det inte en förkylning på gång, utan ett fenomen som får Magnus att knäppa händerna och säga "Tack, gode Gud!". Det där med katter tycker min kropp inte är lika mysigt och kul som min hjärna. Snyft och snörvel!! Då det väl blossat ut så känner jag av hundar, nötter och allt möjligt och så blir hela alltet ett stort nysande, svullet, halskliande snyftblandat snööörvel. Tror kontakt och viss inandning av rengöringsmedel i lägenhetsstäderiet tidigare i veckan gör mig ännu mer känslig för allt.

Så funderar jag på när Northug ska inse att hon inte kan gå inne och jama hela dagarna, utan att de ståtliga katthanarna som hon letar efter finns utomhus. Fast nej, gör inte det, för jag vill inte ha kattungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.