fredag 18 maj 2012

Till Nordmaling kom vi med BMW:n innan den brakade ihop. Jag lyckades häva köpet och kunde fundera vida re på bilar. Idag gick vi upp tidigt och åkte till Skellefteå och provkörde två bilar, men de kändes inte alls klockrena. Jag körde två bilar i Ume, inte heller de lyckades väcka mina känslor. 
Så kom vi till Nordmaling. Jag tror att allt som händer, ont som gott, har en mening. Anledningen till att BMWn gav sig i just Nordmaling, var kanske att jag några dagar senare skulle trycka näsan mot bilrutan och säga "den bilen ska jag ha!". En Volvo V50, i mycket fint skick (peppar peppar för dolda motorfel!!!) står nu i min ägo. Lagom storlek för att en dag rymma en jämte, en baklucka att slänga in leriga kläder och stövlar, riktigt fin färg, bränslesnål och billig i skatt, dragkrok och precis lagom stor för mig. 

Nu ska jag packa min kära pärla full och bege mig till Rusksele. 
Härnäst en vecka till fjälls och sedan drar sommarjobbet för Sveaskog igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.