onsdag 6 juni 2012

Informations- och utbildningsdagarna på Sveaskog är avklarade, och det har varit riktigt trevligt! Stämningen på kontoret är supertrevlig och jag tror att sommaren kan bli kul. Hoppas kontakten mellan mig och entreprenörerna fungerar bra. Det jag kommer börja med att göra nu är att hålla koll på vars planteringslagen är och inventera planteringarna. Det som inte uppfylls ska jag be dom rätta till och ev göra om. Ex palanteringsdjup, planteringsunkt, antal plantor o dyl.

Magen, denna fasliga mage, har (peppar, peppar, ta i trä) blivit bättre!! Jag laddade upp med någon alvedon innan vi skulle ut i fält med jobbet och vi tog det dessutom lugnt hela dagen. Jag kan till och med somna utan problem med att det gör ont. Jag kan nästan ta ett helt djupt andetag utan att det gör ont! Jag kan snaaart börja träna igen, men ska vänta lite extra så att jag inte åker dit igen för då går jag under.
Så här i efterhand så kan jag ju försöka se det possitivt och jag försöker ju finna en mening med allt. Meningen med att ha tokont i magen i tre veckor måste vara att jag har kommit i lite bättre bech 2012-form med några kilon tappade, utan att egentligen ha tänkt på det eller anstängt mig. Legat som en hösäck och tyckt synd om mig själv. Tack och bock! Dock så håller ju musklerna på att helt förtvina, men det är ju en annan sak.

Jag som inledde sommaren så brunbränd i ansikte och fint brun på ben och armar efter Toscana, ser idag ut som en liten albino igen. Flått bort brännan i ansiktet och den på kroppen har bleknat bort. Tur som tusan att jag hade en flaska brun-utan-sol på lager. För övrigt; viste du att brun utan sol fungerar som så att antingen så är det caroten (sånt som gör morötter orangea) som brunar/gular till huden, eller så är det ett medel som fräter lite lagom på huden och detta skapar en brunbränd färg.
Hudcancer, gul som en morot eller frätande medel på huden...
Ja, vad gör man inte för att se lite sommarbrun ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.