torsdag 28 juni 2012

Jag jobbar på som en tok. På fyra dagar har jag jobbar nära 47 timmar, vilket känns skönt eftersom jag senare kan ta ut inarbetade veckor i juli. Dessutom sitter jag sällan ner och slappar hemma, utan fixar och pysslar mest hela tiden. Jag och Hanna börjar nå slutspurten och håller på med rättningen av rapporten för Skogsstyrelsen. Spännande och riktigt kul att snart stolt kunna hålla i vår rapport, upptryckt av Skogsstyrelsen, som personer från Skogsbolag, Centrala samrådsgruppen mm ska sitta och bläddra i. Det känns lite stort. :) Så håller jag på med slutspurten på kniven jag gör nu och blir faktiskt supernöjd!

Mangan trodde visst inte att jag kunde väckas då jag sover (eftersom jag är i nästan dött tillstånd) så han lät  rejält då han var uppe vid halvfemtiden. Jag tror han provade gränsen lite, hur mycket man kan låta mitt i natten. Hans älskade dator på jävlarns max. Grrr, jag vaknade såklart! Jag kunde hälsa tillbaks på förmiddagen att jag troligen fått in en hjälpplantering mitt i vinterbeteslandet. Då var vi kvitt och han får svära lika mycket då han kommer in i talldjungeln om ett par år, som jag fick göra i natt.

Efter att ha varit ute på pissvägar hela dagen och varit livrädd för min stackars bil som guppar fram över stenar och djupa hål, så vill jag inte det sista jag gör guppa sönder bilen ännu mer då jag kör sista metrarna in på gården. Vi har pratat ett par veckor om att fixa vägen, men inget händer. Idag lackade jag ur totalt och flög ur bilen och kopplade 4-hjulingsvagnen och körde ut ett par lass sand på vägen så att den blev lite slätare. Förvånade mig själv med att jag blivit en jävel på att backa med släp och behövde inte backa om en enda gång, trots att jag körde ut tre gånger och backade tillbaks hela vägen till sandhögen! Därremot är jag och taffsar på kopplingen lite för mycket för att känna mig som ett pro. Summa kardemumma, vägen blev lite mer farbar för andra bilar än bara en pick-up.

Jag servade Volvon i veckan och var noga med att påpeka att verkstadsgubben absolut inte fick göra någonting mer med bilen utöver den ordiarie servicen utan att först kontakta mig. 
-Men om någon liten glödlampa behöver bytas kan jag väll göra det va?!
Jag tvekar, men säger okej. I min tanke kanske han hittade någon liten menlös sak som kostade 15 kronor eller något. 
Efter en timma kunde jag hämta ut bilen igen. Under den tiden så tror jag han har letat åt varenda j*vla skitlampa i hela bilen och bytt dom! Inte har jag märkt att det var något fel alls. Dessutom så kom han på att dom tog ut en "miljöavgift vid verkstadsbesök" och knappade in det på fakturan. Det priset han i telefon sa vad notan skulle hamna på stämde ju inte alls i slutändan och mina sista korvören tömdes från plånbok och konto. Aaagh...!!!
Nu känns det lagom glädjande att jag får min första lön för Sveajobbet i slutet på juli och att jag tills dess ska lägga ut för bensin och få i mig lite mat då och då. 

Jag vill avsluta detta inlägg med att utbringa mit hat och irritation åt pappersfolket på akademikerförsäkringar. En hög vansinnigt irriterande teoretiker som likt en ettrig mygga får mig helt tokig!

  En jättestor vril, över en meter hög!
 Skoj följer med mig då och då.
 Baksidan på Altarlia och min bil
 Obra, men jag kan ju inte låta bli att tycka att färgerna och mönstret som blir i spill från maskinerna är vackert.

Trä, ljuva trä. Vilken skönhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.