fredag 27 juli 2012


Idag fick jag glädjen att inventera en T8 på ett sånt där underbart ställe, som är så vackert att det sticker ut lite extra från all annan skog. Mitt emellan två små sjöar, långt bort från den lilla grusvägen. Hjortronen och blåbären börjar komma. Om än inte så många, men riktigt goda som en liten energikick!

En annan som varit där innan mig, och letat runt i den hårdpackade lersanden efter myror, var lilla herr nallebjörn. Fotot som jag tog med min halvkassa mobilkamera visar en antydan till vars ramen har jobbat sig fram och lämnat spår från klorna. Kul men lite björntecken!

Nu tar jag helg och far med Magnus till Fäviken Game Fair, blir spännande att se hur det är där!
Jag har gjort sånt som jag inte gjort på exakt en månad nu; nämligen förvandlats till att se ut som en tjej och inte en skogsmulle för ett tag. Duschat, tagit på min "tjejkläder" istället för mina älskade Lundhagsbyxor, sprayat håret, tagit på mig mascara, parfym, klippt luggen, vaxat benen, lackat naglarna....åh, vad det kan vara underbart och välbehövt ibland! Undra om jag till och med ska snöra på mig ett par högklackat ett tag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.