söndag 1 juli 2012

Vilken helg jag fick med Magnus! På veckorna jobbar vi och står på och hinner inte träffas så jättemycket, speciellt då Magnus är ute och kör lastbil. Vi började ju med en trevlig livsnjutarsväng till Skellefteå. Hemma i Rusksele så var vi ner en sväng och hälsade på byafolk nere vid brasan som brann vid älven.

Jag hjälpte Mangan att komma igång att lära sig grunden i word och skriva sitt första dokument någonsin, ett protokoll för ett möte. Ibland blir jag lite extra glad då han tar sig för att göra något sådant och att jag kan peppa och hjäpa honom på vägen.
Vi har börjat fixa till uteplattsen, som ska målas om och bli superfin inför de kommande varma sensommardagar då jordgubbslandet börjat ge skörd! Fram till målarburken kan öppnas återstår myyycket skrapande av gammal färg.

Spotifytipps (hittar inte på youtube) som får en glad  Maxida Märak & Downhill bluegrass band 
"The Mountain" och "East of the mountains".

Så vill jag passa på att rekomendera en blogg http://blogg.vk.se/annelikraik. Anneli kommer från Vapsten sameby. Hon skriver kanske inte så ofta, men det hon skriver är mycket klokt och jag hoppas många lyssnar och tänker till över vad hon har att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.