måndag 20 augusti 2012

Going stainless

Knivarna på mitt stackars knivbälte har ju helt rostat ihop efter en minst sagt fuktig sommar ute i skogar och på fjäll i kombination med saltet från torrköttet som säkerligen skyndar på proceduren.
Jag fick nog, hittade ett superfint rostfritt knivblad på Fäviken och har gjort en till kniv. Slida och lite gravyr återstår dock. Horn, läder, näver, björkmasur och nån typ av rostfri plåt som jag hittade hemma och som blev över efter vårat dörr-projekt.

Till skillnad från alla mina andra knivar så har jag inte döljt toppen av skaftdelen till bladet. Detta för att kunna ta yxan eller en träbit och kunna hamra med och på så vis spänta upp lite tändved, eller vad man nu beöver lite extra kraft för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.