fredag 31 augusti 2012

Sista arbetshelgen

De sista dagarna för Sveaskog denna sommar utförde jag i skogarna mellan Sorsele och Storuman. Jag passade på att jobba in massa tid, eftersom jag inte hade så mycket annat för mig där. Långa dagar med ett par mil över hyggena i benen. 

 Traskandes omkring i enbart mitt egna sällskap, ute i djupa skogen. 
Bor själv i en liten koja, ute i djupa skogen.
Somnar till draghundarnas ylande några kilometer bort.

Så snubblar jag in på tre gravar. Kanske vilar här jaktuhundar på ett vackert pass i skogen.

 Morgonstund har guld i munn. Lördagsmorgon och morgonfrosten håller på att tina upp i den varma solen denna underbara höstdag. Klar och underbar luft. 

 Senare på söndagskvällen bjuder pappa och Anna Karin mig på god middag i Aha, med egna jättejordgubbar till efterätt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.