tisdag 4 september 2012

Armbandet som hittade mig


Jag var ute och gjorde en T8 på ett stort hygge långt, långt ut i skogen. Trött och less. Telefonen ringer, jag skiner upp och sätter mig på en stubbe för att passa på att vila benen. Medan vi pratar låter jag blicken vandra ner i blåbärsriset, och där ser jag något glänsande. Troligen en slang som någon skogsmaskin har tappat, tänker jag och börjar peta på den. Men, nej. Ett armband, tjuter jag i telefonen. I silver. Passar prefekt och är helt i min smak, dessutom saknade just denna arm ett armband, då det förra gått sönder. 

Tänk att jag satte mig på just den stubben, åt det hållet och råka titta just där.. Att dessutom hitta ett kvinnoarmband, mitt ute i skogen, som dessutom var i min smak och storlek är ännu mer osannolikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.