måndag 24 september 2012


Jag sitter med min iPad med en kopp kaffe i skolan och vilar hjärnan ett slag från datasimuleringar med albedo, emission och andra faktorer som får hjärnan att snurra. Istället ritar jag hur det kan ha sett ut för ett par hundra år sedan då lappstubbarna som vi kollade på i helgen gjordes.
Jag vet, kanske gick man heller då runt i gaptin (kolt) till vardags, men det blev så nu, bara för att förtydliga att det är en lapp och inte en skogsarbetare som fått rensällskap


Läget i mitt liv i övrigt just nu så har jag rätt så fullt upp. Läser två kurser samtidigt, har allt för mycket kul vid sidan av skolan att göra, samt ska förbereda en presentation nästa vecka som jag och Hanna ska presentera för Skogsstyrelsen. För övrigt så har vår rapport skickats till tryck och kommer snart ut i ofentligheten som rapport 8 från Skogsstyrelsen detta år. Känns spännande och kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.