söndag 30 september 2012

Myshelg

Bild somm Hanna V tog på Gammlia i år, då vi stod med Niclas o hans helt underbara tamrenar

I fredags nådde vi ett "oj, är det sant. Det gick!!??"-ögonblick, då gruppen jag arbetar med på assignment 2 lyckades få modellen att rulla, förstå exakta formler och värden som skulle in i olika inputs och utputs, rutor och boxar och sedan få fram alla svar vi ville ha. Underbart att avsluta helgen på ett sådant sätt! Programet heter Simile, men vi kallar det Smile, vilket är det sista man gör då man förtvivlat sitter och sliter sig i håret och funderar över vilken formel som är knasig...
Nu kvarstår bara att skriva klart rapporten som ska in, men det känns inte som allt för betungande. Någon dags arbete och sedan är det klart!

Magnus kom äntligen ner och vi kokade färskröding hemma hos Elin i deras campingstuga, innan vi for på bio och såg Hamilton. Bra om du inte läst boken (tyckte jag), men har man läst boken så var det en liten besvikelse (tyckte Magnus).

Lördagen ägnades åt att slappa och mysa. Grymmt skönt att få vila ut lite efter en vecka med fullt ös och tiotusen saker att göra, grubbla och tänka på!
Axel och Sara bjöd på middag, innan vi for och drog en bowlingmatch. Första omgången utklassade jag Mangan tooootalt och kom tvåa (Axel var oslagbar!). Sedan vaknade både Magnus och Sara till och jag vet inte vad jag började syssla med. Träffa käglorna så värst vidare gjorde jag då inte och sist hamnade jag.

Jag och Mangan funderar på vad vi ska göra resten av kvällen. Jag ringer Elsa och hör hur det går för henne.  "Men jag klarar mig att vara själv. Jag är van..." suckar hon i telefonen på ett sådant sätt att det bara fanns "hem till fjompis!" i storasysters hjärna. Vi laddade upp med Ben and Jerrys och så blev det till en myskväll med kortspel och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.