torsdag 6 september 2012

Reunion

I tisdags ösregnade det på kvällen och var riktigt höstruskigt ute. Jag kom hem sent efter en lång skoldag och var trött och riktigt myssjuk. Visste att det skulle dröja länge innan jag fick mysa ner mig i soffan med Magnus igen. Pratar med honom i telefon, ett kort samtal som avslutas "men du, jag rullar precis in i Ammarnäs nu. Jag tar och ringer dig lite senare".
Jag suckar djupt, säger till Elsa att nu vill jag ha Magnus här att mysa med!
Någon kvart senare rullar en bil in på garageuppfarten hemma i Ytterboda och snart hör jag Magnus ropa "hallå!".
Jag blev superglad och hela veckan blomstrade genast upp!!

Elin har kommit tillbaks till stan, efter två års tid i Canada. Äntligen!! Så i onsdags var vi på reunionmiddag, Greger, Marre, Elin, jag och så då Magnus och åt gott på Lottas. Mysigt! 
Framgång, pengar och rikedom i all ära, men underbara vänner är det som gör livet så fantastiskt!


I övrigt så känns det som att smällen efter en sommar med mycket jobb och massa kul hela tiden kommer nu. Långa dagar i skolan. Mellan 8-16 (18 en dag) har jag sysselsatt mig med studier och funderar över när jag ska orka ha mitt liv utanför plugget. Det finns inte så mycket mer på dagen än att ta sig hem, få i sig middag, tvätta, diska och städa innan jag äntligen får falla ner helt slut i sängen. Träning har bara varit att glömma och jag känner mig som en trött, jäsande degklump. Trött, trött, trött!!

Bilhelvettet kostar ännu mer pengar. Ett par nya däck fick sättas på, eftersom de förra blivit "kugghjulsslitna" pga att nån pryl saknades från navet och alla hjul ställdes in rätt. Nära 20 mil senare så tycker jag att fanskapet börjar skaka igen och misstänker en sned axel eller något. Okej, jag älskar min bil, som egentligen går fint. Vi har bara otur ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.