fredag 12 oktober 2012

Denna vecka har varit intensiv med både plugg och annat.
Just nu håller jag på för fullt med rapportskrivande för assignments och det går ibland tungt. Skogshistorian börjar dra igång. Jag ska välja kurser för våren och har två olika grupparbeten att börja på.

I tisdags fick jag vara med på vinprovning. Trerätters jätteroligt middag och ett glatt tjejgäng och fyra riktigt goda viner. Att prova vin på detta sätt har jag aldrig gjort, och det var en ny och kul upplevelse.
På onsdagen firade pappa min födelsedag med middag och paket. I första paketet fick jag ett paket socker, i nästa en kartong ägg, sedan grädde och vaniljstång. Hmm.
I paketet efter en glassmaskin! Mm, vad med kul jag ska ha med den!
Ett paket var avlång och ojämnt tjockt. Det var faktiskt en stock från en vårtbjörk, från förstagallringen av pappas egna bestånd av masurbjörk! Här ska slöjdas! :)

Nu är det äntligen helg, puh! Helt slut efter veckan. Tro det eller ej, men jag har varit så upp i varv att jag inte lyckats dricka mer än 1-2 koppar kaffe om dagarna, och då små. Mer koffein kunde jag inte ta in utan att bli helt skakis och koffeinhög. Sjukt! jag som brukar kunna och behöva dricka hur mycket som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.