lördag 27 oktober 2012

En liten prins


Det finns många effketiva sätt för att få en morgontrött tös upp ur sängen. Dra av täcktet, skrika och hälla snö eller vatten är välkända, hatade knep som kan förstöra vilken dag som helst. Mammas väckning fick mig dock att flyga upp ur sängen peppad på en ny dag. "Ragna, det är spårsnö ute!

Idag hängde jag med mamma och Roger på morgonpromenad för att rasta hundar och bössor. Jag rastade min lilla kamera innan jag tog mig ann studierna igen.  

En liten prins med glimten i ögat. En stolt liten herre, som har något litet smygfuffens på gång i tankarna...



Jackie var det full rulle på.
Vackra färger


Dagar som dessa pirrar det i hjärtat av lycka. Sol, nysnö och en underbar natur. Kan man ha det så mycket bättre?

Nu ska pluggböcker fram och jag hoppas, efter gårdagens katastrofala timmar i skolan (som fick mig helt tokig), på lite mer lycka och vishet i marklära och jonutbyte. Jag känner mig dock en aningens hjälplös och förtvivlad. Hur ska jag hinna få klart detta till på måndag morgon. De där dagarna med feber och noll power passade verkligen inte in i min kalender. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.