torsdag 18 oktober 2012

I måndags var det så dax i år igen för att söka kurser till vårterminen. Jag kände mig lite förvirrad och gick till studievägledaren. Har jag nu tur och kommer in på de kurser jag vill läsa och får tillgodogöra mig dom för en jägmästarexamen, så får jag läsa en jätteintressant kurs (human dimensions on fish and wildlife management) och samtidigt läsa en kul distanskurs från uppsala universitet (samisk kultur och samiskt samhälle). Detta innebär att jag sedan har läst in hela våren, och får sommarlov redan i slutet på mars! Då blir det fjäll, fjäll, fjäll! Hoppas, hoppas, hoppas!!

Ja, men att läsa dubbelt kräver ju en del. Igår var jag på skolan i 11 timmar och jobbade på stenhårt. Min motion för dagen blev de steg jag tog från bilen till datorn, och sedan tillbaks igen. Hemskt, man känner sig som en geleklump tillslut! Arbetet gick i vilket fall bra och jag blev nästan klar med den 4e rapporten på denna kurs. 
Efter lite fika hemma hos Marre och Greger for jag hem och somnade som en stock.

Jag startade torsdagen med läsning hemma och tog mig tidför en underbar springtur i skogen. Nu är jag laddad för att rulla till skolan och vidare till Rusksele senare ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.