tisdag 23 oktober 2012



Idag hade jag så riktigt ont i magen. Kostnaden för att vara kvinna...Dessutom är jag förkyld och kände mig nästan lite febrig. I vilket fall så var förmiddagen inte allt för rolig att genomlida, utan mest bara en lång plåga lite dämpad av en alvedon. Så fort lektionerna tagit slut och skulle övergå till rapportskrivande for jag så hem till Ytterboda. 
Då jag kände mig pigg nog så gick jag och min lilla älskling Milou, ut på en mysig skogsrunda. Jag stötte upp en tjädertupp och Milou lekte ståndskall en bit bort på något odeffinierat. Några hundra meter från huset hittade vi ett par myrstackar som årligen brukar få björnbesök. Den på bilden nedan inte allt för lång tid tillbaks, med tanke på att det var snustort vars den hade varit och grävt (därremot var "kraffset" uppbött).
Jag blev i vilket fall lite piggare och på bra humör igen. Vad jag älskar att inte bo inne i stan!




Solnedgång i en mörk skog

2 kommentarer:

  1. Gud så vackra bilder du tar, jag har långa vägar att gå... lär mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack...fast jag var inspirerad av dina bilder då jag var ute och fotade nu. Tyckte det var snyggt att få ljuset till sånna där "lyktor" i skogen, som du hade då du fotade frostigt gräs.
      Så tack för inspirationen, jag har långa vägar att gå...vi får lära varandra! ;)
      kram

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.