måndag 29 oktober 2012

Mamma och Elsa har nu lämnat mig i Ytterboda, för att susa iväg till värmen på Cap Verde. Jag själv kommer under tiden hålla mig varm med ändlöst antal kaffekoppar och sysselsatt med skolarbete, som jag kommer simma runt i på gränsen till drunkning...Ärligt talat så hade jag hellre föredragit ett 25-gradigt hav, men man kan ju inte få allt här i livet (I-landsproblem...).

Jag har jävlarns paniken med plugg. I hopp om att få vara ledig någon dag till över helgen så kör jag gärnet i skolbänken nu ett par dagar och lägger det som kallas för "liv" på hyllan.
 
Egentligen är jag vansinnigt pysselsugen. Jag vill göra tenntrådsarmband, en handväska, ett par skinnvantar och så slidan till min påbörjade kniv. Så drömmer jag om att sy en egen pälsmössa i vinter. 
När jag nu ska få tid med det...
Jag bjussar i vilket fall på en bild på mig, strax under tio år gammal skulle jag gissa. Koncentrarad på kniven och troligtvis irriterad på tjat om oömma kläder och "akta fingrarna". En vacker sommarklänning, vita leggings och sockar med spetts kanske inte är det optimala snickarkläderna, men ska man vara en snickrandes prinsessa, så får det bli så ändå! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.