måndag 1 oktober 2012


Min MTB åkte in på verkstaden i torsdags. Den viktigaste skruven på hela ramen hade lossnat, den där bakdämparen sitter fast och ska fjädra mot resten av cykeln. Framdämparen hade hakat upp sig och var som en enda stor svamp. Bakdämparen behövdes pumpas. Bromsarna var dåliga och hela cykeln behövde ses över.
Försäljaren suckade och skakade lite på huvudet då jag lämnade in cykeln och jag förberedde mig på att behöva betala någon tusenlapp för arbetet, som det tidigare brukar ha slutat på. Fick veta ett absolut lägsta pris, men troligen skulle det bli mer för jobb och delar. Ökade det allt för mycket så skulle han höra av sig.
Idag var cykeln klar. Suckandes tog jag kontokortet i handen och knallade in på Sporthuset. Förberedde mig mentalt på att bli lite fattigare.
Cykeln stod och log, - 300 spänn! Lägre än det första "minsta startpriset". Lycka!!

Hoppas den trevliga försäljaren vet att han gjorde min dag! För en gångs skull så har jag tur med något av mina fordon på hjul.

Glad och taggad som jag blev for jag först ut på en härlig springtur i skogen, visserligen i regn, men skönt var det! Jag tuggade vidare som en liten duracell idag och hoppade genast upp på cykeln och drog iväg 15 km i bra tempo. Skönt som bara den! Att träna så här ute är frihet och lycka! Hjärtat bankar på och livet känns underbart. Tankarna sorteras och jag bearbetar livets med- och motgångar.


 Stägsjön och nedan en bit av min "springstig", där det nästan ser ut som att det snöat!

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.