onsdag 28 november 2012

Lyckorus

På momentet i kursen just nu, jobbar vi i grupper om två och två. Om en del grupper verkligen ont fungerar, så kan det veklingen gå bättre i andra! Så att arbetet går tre gånger så fort och dessutom så lär man sig av varandra nya arbetssätt, metoder och tankebanor. Det där med att rita upp tankemoln är verkligen inte en dum ide som jag ska försöka fortsätta med. Inspiration!

Efter skoldagen belönade jag mig själv med ett riktigt lyckorus. Viste du att senaste veckan, så har vi i Umeå enbart fått 1,7 soltimmar! Så nog kunde lite pepp passa bra för att lysa upp tillvaron och hålla energi på topp. Jag sprang en liten lagom runda ner mot stan, genom den nya gångtuneln och så upp till skolan igen. Under tiden sysselsatte jag mig med att leta saker som får en glad, samtidigt som jag såg till att peppa mig med positiva tankar. Vad som fick mig att le idag var bland annat ett superfint julbelyst hus. Sådär smakfullt, lagom och mysigt. Massa fin snö som glimmade, ett barn som lekte med sin mamma och ett ungt par som såg riktigt lyckliga ut. Klart bäst av allt var ändå gångtuneln som har varit så omdebatterad senaste veckorna.  Så ljust och härligt att ge sig ner i en vacker värld av björkskog (eller kanske norrsken), med kvittrande fåglar och citat som får en att tänka till lite. Jag kan verkligen rekommendera ett besök! Nog det finaste som Umeå lyckats åstadkomma på bra länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.