lördag 3 november 2012

Magnus var här ett par dagar i veckan. Vi grejade på med min bil och monterade på extralysena jag köpte i veckan.
Vi drog en strömbrytare in i bilen, så jag kan välja om jag vill ha enbart helljus eller extralysen också. Sista elektroniktrixet fick jag hjälp av en kunnig person från Sävar. Nu lyser det som attan, även mitt i natten o jag blev nöjd. Dessutom börjar jag mer och mer förstå mig på bilar och hur dom är uppbyggda. Största problemet för mig är att de känns läskigt att skruva issär halva bilen, eller borra något hål eller sådant. I vilket fall, inom några år kan jag nog starta Ragnas bilmek AB.
Är det något som jag varit helt säker på att det där, det kommer jag aldrig bli klok på, så var det bilar och motorer. Kanske ska man ge även det en chans...

Då Magnus for blev både katter och hund lyckliga då dom åter igen fick hundra procent av min uppmärksamhet. Det ska klias, gosas och lekas, och alla vill att jag ska bry mig om just dom. Svartsjukan dominerar i huset. Inatt vaknade jag dock av att Tjorven (för övrigt världens coolaste katt) ledsnat på att jag aldrig kan ligga still då jag sover, och gav mig en rak höger med tassen över ansiktet. Såklart var klorna utfälda och det sved till rejält. Att plötsligt vakna av att något skär en under ögat mitt i natten, får en naturligtvis att reagera. Min arm far upp mot det då okända föremål som gjort mig illa, och en jamandes svart katt flyger genom rummet. Minst lika rädda bådatvå över detta hastiga uppvaknande slöt vi fred och kröp ner till sängs igen.
Trick or treat, happy haloween...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.