fredag 7 december 2012

En kväll på Utebutiken

Efter älgfärsburgare så for Elin,  jag och två tjejer till ner mot utebutiken, där extremskidåkaren Per Jonsson var och föreläste. Han prata om sin karrirä och skidåkning, om olika projekt och framförallt om samarbetet med haglöfs för produktutveckling av kläder anpassade för skidåkning.

Jag undrade när det ska komma ett par byxor för tjejer, som är slitstarka, användbara, med hängslen och hög, varm och skön rygg och som dessutom har en dragkedja i baken. För hur less är man inte på att i rykande jävla snöstorm, hellregn eller kyla så helvetet har frusit till is, behöva ta av sig jacka och tjocktröja för att korva av sig hängselbyxorna var eviga gång man ska pissa. Resultatet är att man dricker så lite som möjligt (och få ju då ont i huvudet tillslut) och håller sig så länge som bara går (och börjar då frysa). Men en simpel dragkedja i rumpan kunde man visst inte ta fram om inte byxorna skulle börja kosta multum. Herre Gud, fråga mig då jag står på kalfjället halvnaken i rykande snöstorm och försöker hålla rätt på mina kläder, hur mycket jag är beredd att betala, och du ska få tiotusen om det så krävs. Eller någon bloggläsare här som vet om det finns, tippsa mig då!

Nu ska jag packa, pyssla o plugga. I eftermiddag rullar bilen mot en myshelg i Aha! Ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.