torsdag 21 mars 2013

Nä, det är inte kul någon stans över huvud taget med tentor. Som att stå dagen innan ett marathonlopp och fundera på vad i hela friden man håller på med. Jag skulle ha tränat mer. Börjat tidigare, fokuserat på ett annat träningsprogram, ha andra skor, andra kläder, annan kostuppladdning. 
Fast nu får man ju i och för sig inte någon adrenalinkick av att skriva tentor. Att springa är för mig frihet och glädje. Att skriva tentor är instängt och dystert. Adrenalinkicken byts ut till huvudvärk, hjärnsläpp och ännu mer ångest efter.

Jag har inte haft en enda tenta på snart ett år och jag har aldrig förr tyckt att skolan har varit så givande och rolig som under just detta år.
Jag var klarvaken vid halv sex i morse och började läsa lite. Nu sitter jag som ett fån resten av dagen och försöker minnas allt jag har lärt mig sedan den 20:e januari och funderar på vad för kluriga frågor som ska sysselsätta mig imorgon. 

Magkänslan? Nja. Inte allt för bra. En del saker har jag lärt mig riktigt bra, medan en del annat har jag ingen koll alls på.

Eller så kommer någon fråga som jag har stenkoll på och jag kan skriva ett hejdundrande svar. 
Hoppas på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.