lördag 13 april 2013

Nyckeln på fel sida dörren...

Många är rädda för att tappa bilnyckeln då man är ute i skogen, och gömmer den därför någonstans i närheten av bilen. Jag är mer rädd för att få nyckeln inlåst, eftersom det verkar hända mig mest hela tiden.

Igår gjorde jag en dum chansning. Jag tvärtog bilen till Handlarn här i Rusksele. Nojig som jag är så knöt jag fast Loova i stolen, så hon inte skulle kunna klättra runt så mycket och framförallt inte råka låsa dörren. Jag brukar aldrig lämna hund och nyckel i bilen samtidigt så det kändes inte bra alls, men jag fick för mig att jag måste träna på att slappna av och inte vara så nojig för allt.
Då vi kommer ut från affären har Loova tagit sig lös från den slarviga knuten och sitter glatt och tittar ut från ett av sätena, medan dörrarna är låsta medan nyckeln sitter i tändningen. Suck! Tur vi hade nära hem och att solen inte var allt för stark denna dag!
Nå, vi skyndar oss hem och hämtar den andra nyckeln till bilen. Trycker på lås-upp knappen. Inget händer. Så länge en nyckel sitter i tändningen så går det inte att låsa bilen med hjälp av en nyckel. Som tur var så satt en liten manuell gamaldax nyckel i denna nyckel, som gick att plocka ut och på så vis kunde jag öppna en dörr och sedan ta ut nyckeln i bilen och låsa upp.
Nåja, man lär sig av sina misstag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.