måndag 20 maj 2013

Att vara kvinna och leva ett aktivt liv är underbart, förutom ett par dagar i månaden för de flesta. För mig så känns det ibland som att magen kommer gå sönder vilken sekund som helst då jag har min period. Det resulterar i att jag först går och oroar mig ett par dagar innan, och får ont i magen av det. Sedan ska man ligga och kallsvettas i en dag, helt oförmögen att göra någonting vettigt alls. Men, jag har funnit lösningen!

Först och främst så är m.kopp det bästa valet enligt mig. Det absolut mest hygieniska, bästa, smidigaste och billigaste sättet att ta sig igenom veckan. Inget skräp och inga tamponger och annat man ska släpa på hit och dit. Dessutom så är det ett snällt material. Perfekt om man tränar, simmar, är uppe till fjälls eller i skogen mycket.

Smärtan återstår dock. Att bara äta Alvedon eller Ipren är ju som ett skämt som inte ens märks. Men nu har jag funnit lösningen. Den heter en tablett Pronaxen tillsammans med en tablett Alvedon (obsenbart alvedon som går att kombinera med andra tabletter!) på en gång som mensen kommer. Sedan behövs det inget mer och livet fortsätter precis som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.