måndag 27 maj 2013

Vi håller på för fullt med att måla om huset här i Rusksele. Verkligen på tiden och det blir så fint! Den äldsta delen av fasaden ska bytas ut, men det projektet får komma senare i sommar.
Arbetet har gått superbra och jag tycker att det har rullat på rätt så fort.

Hursomhelst, i denna värme så målar jag iförd i enbart korta shorts och ett tunt linne. Idag skulle jag måla vindskivorna ovanför uteplattsen, där taket består av 30 år gammal korrigerad plast. Eftersom det var så trångt in under till vindskivan så lade jag mig ner på plasttaket och målade mig framåt. Efter att ha flyttat mig någon meter genom att hasa mig fram, så börjar det brännas och stickas på hela sidan av kroppen som låg mot marken.
Jag inser snabbt hur vansinnigt korkad jag har varit. Hela min högra sida måste ha blivit fullmatad med tusentals pyttesmå plastflisor från det gamla taket. Det stacks, brann och gjorde ont. Små bubblor i huden växte fort fram som någon allergisk reaktion och jag kastade mig in i en iskall dusch för att tvätta bort vad som gick. I ena riktningen så går det ok att stryka, i andra så sticks det jättemycket. Huva. Kommer aldrig mer göra om detta...

Efter en andra dusch, någon svalkande cykeltur och massor med salva så känns det aningen bättre. Jag är inte skrikröd och prickig längre iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.