söndag 22 september 2013

I helgen har jag varit ute i inlandet och utfört föryngringsinventeringar och återväxtkontroller (=inventerat skog...). På fredagen så riktigt pissregnade det hela dagen, vilket ju såklart är rätt  deprimerade. Trots vattensäkra papper, gömda i en plastficka, så blev allt bara gröt i slutändan.

På lördagen och söndagen sken solen. Den underbara höstsolen! Ca 5 grader på morgonen kring 7-tiden och upp mot 11 grader på dagen.
Fräsch, frisk höstluft som riktigt renar skälen och känns sådär skön att andas in och dra ner i lungorna. Sommarens varma, kvava luft har gett sig bort.
Skogen nästan brinner i de underbaraste färgerna. Vid lunch idag satte jag och Loova oss vid kanten på en myr. Två fina lavskrikor kom och satte sig i trädet precis ovanför och funderade på om jag kanske kunde dela med mig lite av maten.
Där satt vi, jag och Lill-hjärta mitt och njöt. Lika härligt som det kan vara med mänskligt sällskap, kan det vara att få sitta ner med enbart sin lilla hund och lyssna på skogens ljud. Vara sig själv helt och hållet, i lugn och ro, utan några krav eller andra viljor och bara filosofera.
Det är svårt att beskriva, men jag kände en otrolig lycka och glädje. Det var så vackert, lugnt och stilla.

En sådan oändlig rikedom det är med vacker natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.