torsdag 19 september 2013

Inventerat klart alla puckförsök


 Jakthelg. Jag går som hundförare både lördagen och söndagen. En av passkyttarna skjuter en fin tjur med 12 taggar på sin skovel och en annan passare skjuter en ko vars kalv blivit skjuten av grannlaget. Lilla tjejen fick chansen att för första gången nosa på älgen, vilket ju var intressant men rätt så läskigt...

När helgen var över begav jag mig genast till Kärentöjärvi med omnejd, lååångt norrut och nära finska gränsen. Där inventerade jag två puckförsök och bodde i tält i närheten av ett av försöken. Sedan for jag vidare till Älvsbyn och inventerade de två sista försöken. Nu är det bara att mata in allt data som ettor och  nollor för att se vad jag kan få ut för signifikansvärden. Spännande!


"Lill-Hjärta mitt"  


En puck där två frön har skunkit med. 
Rislinden, några mil nordväst om Älvsbyn

Rislinden


Rislinden


Rislinden


Tältplattsen i Lamavaara. Vackert!


Puck i Lamavaara, det mest kärva försöket, men också det försök med störst gronadsprocent. 
Notera att det inte är tillstymmelse till mossa på själva pucken, vilket det varit på alla andra försök. 


Och här har vi en klassisk täckrotsplanta...uttorkad på grund av dåligt planterinsgdjup och numera stendöd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.