fredag 20 september 2013

Jag följer Stefan Gunnarssons Facebooksida "Feedback akademien", samt hans blogg som finns länkad här till höger i blogglistan.

Idag la han upp en dikt, som jag gillar så pass att jag tänkte dela med mig av den. Den handlar om hur vissa personer, i jobb eller privat, försöker trycka ner på andra för att själv känna sig tillräcklig eller bättre. 


Växtvärk

Allting är relativt.

Sparka på mig. 
Förlöjliga mig.
Tryck ner mig.
Utnyttja mig.
Dränera mig.

Sårad och sargad.
Känner mig värdelös.

Men ändå.
Hur du än slår på min själ,
förminskar mig, 
blir DU inte större.

Och jag,
Jag tränger, likt en maskros,
igenom den svarta asfalten.
Starkare än aldrig förr.

Stefan Gunnarsson




Dagens låttipps med bra text: Carolina Wallin Perez- jag har fått nog av dig (hittade tyvärr inte den på youtube, men låten finns på spotify).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.