söndag 13 oktober 2013

Stockholmsweekend



I helgen var jag nere i stockholm på en riktig tjej-helg. Mamma, Elsa, Jag och så mammas barndomskompis Lotta och hennes dotter Linnea. Vi hade det riktigt trevligt och mysigt. Bodde alldeles i centrum, strosade lite på Drottninggatan, nere i gamla stan, en sväng på söder och så han vi med ett besök på fotografiska. 

Jag passade på att träffa en go vän och skulle ta en fika på söder. I vilket fall så sa vi att vi skulle ses vid slussen. Knappade på vägbeskrivning av telefonen, började gå och var tokstolt var jag då jag hittat till bron. 
-Var är du?
-På norsia älven, henna vi storvägen.
Fick ett stort skratt som svar...Tydligen så pratar man inte norr eller söder om. Man bara är någonstans och ska veta precis vars, och då inte i backen, på berget, vid älven, utan vid någon viss affär, restaurang eller gata. Helt omöjligt! 

Och sedan; otroligt vad skönt det är att komma hem igen. Slippa stresset och den oändliga folkmassa som rör sig likt myrorna i en myrstack runt och överallt. Slippa äckliga gator som ibland luktar piss och spya. Hem till lugnet, tystnaden och en ren och lite tryggare miljö.
Nä, det kommer nog inte bli någon stockholmare av mig inte, fastän en helg då och då kan vara kul.





Efter besöket på fotografiska inspirerades jag till att leka lite med en sån där lysnade skylt bakom Elsas huvud.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.