måndag 2 december 2013

Årets första skejtpass


Jag älskar träning och jag älskar så att skejta. Så är det bara.
Under början av universitetet tränade jag minst en gång om dagen, det var ju så nära till skidspår och gym. Ofta blev det något styrkepass mitt på dagen och sedan ett skid- eller löppass på kvällen. 
Kanske så blev det lite för många styrkepass med en tävlingshjärna som tvingar mig till att lyfta tungt och ta i tills man nästan skiter på sig. Detta blandat med att resten av tiden sitta i en betongbunker och fjärta istället för att klyva ved, skotta snö och rasta hundar. 
Resultat? En sjukt tung kropp att släpa runt på i skidspåret, men med ett stort leende och massvis med energi. 
Dom två senaste åren så har jag knappt tränat något alls. Jag har knappt lyckats damma av skidorna och gymmet har inte fått sig många besök. 
Resultat? En deppig och lat person utan vare sig kondition eller muskler. 

Idag var jag på skidspåret och tog första varven. Eller 900 meter enkel väg, så man åker fram och tillbaks tills hjärnan snurrar runt. Jag kände mig som en total katastrof, men det var så underbart kul ändå. Jag är flera kilo lättare än då jag var som tyngst, men svag, dålig kondition och med en katastrofal teknik. Denna vinter ska det bli ändring. Här ska tränas och njutas! Jag ska bli lagom stark, träna upp konditionen, slipa på tekniken och framförallt se till att njuta allt vad som går tillsammans med mina skidor! 

Känslan efter dagens skidpass är glädje, glädje och ändå mer glädje! Kan knappt vänta till nästa tur! 

2009-10, ca 69 mil
2010-11, ca 93 mil
2011-12, ca 20 mil 
2012-13,  jättelite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.