söndag 8 december 2013

Blötnäbbar


Nu är mina skor helt färdiga. Såklart inte lika fina som ett par Kero, men jag känner mig nöjd! Jag är ju ingen skomakare och har egentligen ingen aning om hur man syr ett par skor. Dom blev då sköna och funktionella, och som gjorda efter mina fötter (höhö..), så jag uppfyllde mina mål.
Här bär jag skorna med ett par egenstickade, riktigt varma tjocksockar, och vad man inte ser är den underbart mjuka och mysiga innersulan i fårfäll. Gott för fötterna en kall vinterdag!

Sulan var det jag fick kämpa mest med. Funderade ett tag på att ge upp och bara limma fast en gammal sula från en gummistövel, men jag insåg att det inte skulle bli bra. Då hittade jag Löfströms Skomakeri, väst på stan i Umeå. Supertrevliga och dom blev glada och intresserade då jag stövlade in med mitt projekt. Jag fick lite kloka råd, fick köpa lite material och så gjorde dom den sista gummeringen åt mig till ett bra pris (och med en sula som är näst intill omöjlig att halka med!). Jag kan verkligen rekomendera att gå dit!

Ha en trevlig andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.