onsdag 26 februari 2014

Hur var det nu med bildkällan..

Det går ju bara inte att undvika att få tårar i ögonen då man lyssnar på Jon Henrik Fjällgren som var med i talang häromdagen och jojkade sin bästa väns bortgång. Så otroligt vackert, starkt och stämningsfullt! Något av de vackraste jag hört. Han har gjort en annan helt otrolig jojk till minne av händelsen på Utöya.

När jag lyssnar på videon ovan på högsta volym för ungefär 20e gången på rad så upptäcker jag en bekant bild som är omslagsbild till en video för en annan av hans låtar, och visas även en bra stund i videon. Bilden tog jag på kalvmärkning i Ältsvattnet sommaren 2012.
Jag har kontaktat Jon och bett honom att redovisa fotograf och att man frågar innan man använder någon annans bild i liknande syfte. Så känner jag mig stolt över att ha med en av mina bilder i hans underbara musikvideo! Fler bilder från denna underbart vackra natt finns på http://ragnaw.blogspot.se/2012/07/midnight-sun.html  

Youtubelänk: Renhjorden- Jon Henrik Fjällgren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.