söndag 23 februari 2014

Puckat och klart

Känslan av att trycka på "skicka" var en blandning mellan -heeelt tokigt underbart- och -nervöst
Mitt examensarbete är nu klart och jag har skickat det till examinator för kommentarer, granskning och betygssättning. I mitten på mars håller jag min muntliga presentation. Lite småfix med rapporten återstår säkerligen innan publicering.

I början på hösten så kändes det som om jag inte skulle lyckas. Jag kunde inte fokusera på skolarbetet, jag var fruktansvärt trött och mycket annat hände i mitt lilla liv. En dag så bestämde jag mig. Antingen så gör jag det här, eller så går det inte. Efter att jag bestämt mig för att lyckas så rullade det på bättre och bättre. Jag har fått massvis med stöd och pepp. Att finna fokus har blivit lättare och tillslut var jag helt uppslukad. Sedan dess så har arbetet gått riktigt bra, varit intressant, kul och väldigt lärorikt. Jag har dessutom haft turen att ha riktigt bra handledare och fått snabb respons och bra och konstruktiv feedback, det är guld värt! Men såklart; en del kvällar har jag haft en sådan ex.jobbs-ångest att jag velat kasta allt till papperskorgen, men även statistikbiten trillade tillslut hem i mitt lilla huvud. 
Jag känner mig nöjd, och faktiskt lite stolt, över mitt arbete.

Någon dag inom kort tänkte jag presentera lite lättläst resultat här och såklart länka till rapporten så snart den har blivit publicerad. Ikväll tänker jag däremot ta det lugnt; vila och njuta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.