söndag 18 maj 2014



En grymt bra helg har sprungit förbi. På lördagen paddlade Elin, Greger, jag och lilla Vilda (Elins valp) kanot i Sävarån. Det var soligt men blåsigt. Vi stannade på en hälla med lä och grillade korv, kokade kaffe och solade. I en kasse bakom kanoten hade vi lagt ett par lättöl på kylning, som blev lite pricken över i:t på turen. På söndagen fortsatte jag paddeltemat och begav mig ut med kajaken på ett vindstilla hav där solen gassade. Vad underbart vackert det är då vattnet glittrar. Svalorna och tärnorna sjöng för fullt, och jag kände mig precis hur lycklig och nöjd som helst. Nästa helg är min sista helg som Ytterbodabo, Umebo och Västerbottning, vilket känns lite overkligt. Jag tror dock att sommaren kommer bli riktigt härlig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.