fredag 6 juni 2014

Livsnjutare


Idag hade jag en tung dag i skogen. Varmt som bara den, och så gick jag långt. Jag skulle till fyra olika områden och inventera älgbetesskador (ÄBIN), två områden vid två olika vägar. Dessa vägar låg sådär så att det gick att gå emellan, eller köra en lång, lång sväng runtom. Jag är lat just då det gäller att köra bil på grusvägar, för rätt vad det är så är vägen oframkomlig så får man gå långt istället. Pust, idag var det lite för långt för att det ska räknas som ett effektivt val...speciellt med tanke på värmen! Utsikten var därremot riktigt vacker. Jag hade som tur var varit klok och packat säcken med fika och tog lunchrast på vägen på en riktigt vacker tallhed.

På kvällen tog jag tag i veckans tvätthög. Nu är det så att jag bor vackert, men saknar en tvätmaskin. Därför får jag tvätta allt för hand, vilket är rätt så harmoniskt att göra nu i början. Jag kan dock tänka mig att jag är less på det i slutet av sommaren. Andra lugna sysslor som jag gör på kvällara är att måla. Nu håller jag på med en älgko som står på en myr i morgondimman. National- och fredagen till ära tog jag mig dessutom en whisky och mådde riktigt gott i den varma kvälssolen, lyssnandes till fågelkvitter och Dire Straits. Bättre bild på älgen lägger jag upp då den är färdig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.