söndag 20 juli 2014

Daimadalen





I veckan har jag varit till fjälls. Först ett par dagar med mamma i hennes och Rogers nya och helt underbara stuga. Sedan kom Elin upp och vi begav oss iväg på ett par dagars härlig och vacker vandring. 

Bilden ovan tagen kring kl 23 och med utsikt över Daimadalens naturreservat och Värjarens norra del. Vackert!

Vacker kväll! Regnet hade lättat och ljuset börjar komma in. 


 Sedan tog vi en topptur på senkvällen







Loova luktar på morgonens dofter




Elins lilla valp Vilde verkade helt outtrötlig, men tillslut somnade hon och fick sitta i ryggsäcken.

Sista kvällen. Först råkade jag lägga min ryggsäck på ett jordgetingsbo. Vi klarade oss utan stick, men jag han bli lite skraj. Vi slog läger på en annan liten kulle och lagade middag. Solen sken och det var riktigt varmt och vi var trötta efter dagens etapp. Så mätta och belåtna lade vi oss vid skuggsidan på var sin liten enebuske för att vila lite innan vi skulle upp på en topp i närheten. Trots miljoner med mygg och knott somnade vi båda och vaknade först ett par timmar senare. Snacka om trötta! Toppturen fick vara och istället tände vi en eld och njöt av lite whisky som fick sätta punkt för en härlig semester.


Jag och Loova hade en dag själva till fjälls innan Elin kom upp, och tog en liten springtur. Dock var det lite för varmt för min lilla hund.

Så tänkte jag passa på att göra lite reklam för Hannas blogg Guld och Gröna skogar. Hanna har läst till jägmästare i samma klass som jag och jobbar nu under sommaren i Åre och sköter lederna på fjället där. Vilket underbart jobb! Så vill du luta dig tillbaks och se ett gäng underbara fjällbilder, få lite turtipps eller bara är nyfiken så rekommenderar jag ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.