måndag 14 juli 2014

Examensbeviset

Så har jag fått mitt examensbevis! Jippi!

Medan de andra gick ut på verandan för att börja äta frukost i det fina, varma och fuktiga vädret så öppnar jag brevet och läser igenom vad som står i det. Då smäller det, högt! Mullrar, precis som åska men jättehögt och lite mer som ett pang med muller efter. Jag går ut till de andra och frågar vad i hela friden det var. Då berättar dom att dom hade sett ett ljussken på andra sidan uteplatsen, bara 3-4 meter bort från vars de satt. Från ingenstans hade det börjat spraka och gnistra som en blixt i luften och så small det. Vad hade hänt om vi suttit på den sidan bron!? 
Jag är inte rädd för åska eller blixtar, men det där var någon blandning mellan fascination och rädsla! Just det där att blixten bara dök upp, och att det inte hade mullrat något tidigare på annat ställe. Efteråt höll åskan i sig någon timma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.