söndag 19 oktober 2014

Det är lite stiltje på bloggen nu. Varför då för? Svaret är att jag har blivit med hus och håller på och måla och fixa på för fullt. Ett eget hus, bara mitt, och Loovas såklart. Lagom stort, perfekt beläget och jättemysigt. Jag stormtrivs! 
Det var lite läskigt att ta beslutet att då, som ensam 24 årig tjej, köpa ett eget hus. Men hallå, tjejer kan mer än vad vi ibland vågar erkänna för oss själv. Jag inser ju att jag säkert kommer stå med stor förtvivlan och inte förstå hur pannan, vattnet eller något annat fungerar. Men tänk vad jag kommer få lära mig! Än så länge känns det i vilket fall helt underbart. Jag har snart målat klart de väggar som jag ville byta färg på, eller där tapeten hade massa skruvhål. Medan jag pysslar så lyssnar jag på spotify, bland annat låten nedanför som jag blev så glad av. Jag kommer återkomma med lite bilder inom ett litet tag!

Igår var jag iväg och släppte Loova på jaktmarken. Först skällde hon på ko och kalv, men gick inte på och tog fast dom. Mer skall för att matte ska komma och stötta. Senare drog det igång ett långt ståndskall på grannmarken. Det gjorde en lov in på vår mark, och på väg ut så lessnade Loova på att gå utan älg och for dit. De två hundarna skällde fast älgen och höll den nästan helt still i över en timma. Hejja lilltjejen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.