söndag 26 oktober 2014


En bild då jag och pappa är på väg ut i skogen för en jaktdag i Aha förra hösten. Vackert och kallt väder! Samma eftermiddag fick jag smyga på ståndskall, spännande!

I hegen kom pappa på besök och fick se mitt lilla hus. Vi pysslade på med allt möjligt. Bland annat något så trevligt som att plocka issär hela avloppsanordningen i köket och göra rent alla rör och fästningar in på minsta detalj. Gissa vem som numer har grymt bra fart på vattnet, och slipper oroa sig för stopp (i alla fall stäckan ovan vattenlåset). Jag kan säga att det verkligen fanns begov av att ägna det avloppet lite omtanke! Så har vi dragit fram kylskåp och frys och sett till att det inte ligger damm där bakom. Bra att göra någon gång om året för att minska brandrisken! Så var vi och handlade lite. Bland annat hittade jag en grymt fin lampa, som jag köpte. Så har vi skarvat om lite sladdar och bytt från vanlig kontakt, till fönserkontakt och fixat med sådant pill. Superbra blev det i vilket fall!


Ljuslyktor i tunn, matt porslin med fina trollsländor. Den ena på insidan, den andra på utsidan. Älskar dessa! Går att finna på EM-möbler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.