lördag 15 november 2014

Lagt golv


Loova har fått en riktigt fin och stor hundgård, med ett stort uppvärmt rum att gå in i. I det fanns en golvmatta och under det frigolit. Superkul att leka med, tyckte mitt lilla troll. En liten ängel inne, men en riktig liten sadist i hundgården. Idag har jag lagt golv så nu kommer hon inte åt frigoliten. Och så är det betydligt lättare för matte att hålla rent där inne! 

Jag var med och lade golv hemma då jag var ca 6-7 år, och minns faktiskt lite från det. I mitt minne var jag till otrolig hjälp, men mest sannolikt så fick jag något litet småpyssel för att hålla mig ur vägen för mamma och pappa som väl gjorde i princip allt (samt höll rätt på en tokig unge). Vart jag vill komma är att jag inte kan kalla mig för en såvärst erfaren golvläggare, så det var lite spännande att börja i morse. I efterhand så inser jag att jag borde ha reglat upp ordentligt under, då mattan och den krafsade frigoliten var rätt så ojämn. Det var med andra ord svårt att få skarvarna att ligga helt ihop, och därigenom förebygga att golvet tar åt sig fukt. Nu blev det ändå hyfsat bra och jag känner mig rätt så nöjd. Golvet var billigt och det blev i alla fall en stor utseendemässig skillnad! 

Jag passar dessutom på att klämma in ett litet musiktps; Hozier- take me to church. 

Jag bjuder på en före och efter bild:

Självklart har Loova en etagevåning i sitt rum... och parkettgolv -fattas bara kristallkronan! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.