måndag 23 februari 2015

Tjejhelg

Denna helg skulle Elsa och mamma komma upp på besök. Jag längtade! På fredagen får jag höra att Elsa och hennes kille Jonathan har varit med i en trafikolycka. Elsa har skrivit om händelsen på sin blogg, så jag länkar dit. 

Dom hade verkligen så mycket tur (i oturen). En nästan likadan krock skedde i Sävar för ett år sedan, men med en lastbil istället för en buss. En person omkom. Elsa och Jonathan kunde ta sig ut ur bilen själva. Tyvärr har Elsa ont i nacke- och halsparti, som fick motta enorma krafter i kastet och blev helt uppsvullet efteråt. Jag håller tummarna för att det inte blir några bestående skador!

Trots det inträffade så kom Elsa och mamma upp och vi hade en väldigt trevlig tjejhelg. Vi tog en lugn promenad till Bodens fästning som ligger i skogen ovanför mitt hus. På kvällen åt vi god ost och kex. Jag och mamma drack gott vin till. Till ost, som ju är rätt så salt, så är det gott med ett vin som är lite sötare. Mamma hade med sig Barone Montalto Nero d´Avola Appassimento (Italien), som är ett fruktigt och rätt så smakrikt vin. Smakar man det bara sådär, utan ost till så tycket jag att det var speciellt och kanske lite för fruktig karaktär. Tillsammans med osten så blev det däremot en fullträff!
På söndagen gick vi på stan och shoppade lite.




Utsikt över Boden från berget hemma hos mig. 

Måndagsmorgon och utsikten från mitt kontorsfönster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.