torsdag 3 september 2015

Ripjakt i Borgafjäll


 Under en långhelg har jag varit upp till mamma och Rogers stuga i Borgafjäll och jagat ripa, vandrat och mått gott. Vi lyxade lite och lyfte med helikopter en dag. Roligt nog var det riktigt bra med fågel i år. Jaap stod jättefint och gjorde ett riktigt bra jobb.
Tyvärr så var nästan alla jaktområden inom bra gångavstånd från väg avlysta av samerna.


Utsikt från helikoptern






 


En gammal renhjärda
 

Stora hjortron...
..och små kantareller
 





Ena dagen gick jag och Loova upp på toppen av Klöverfjället. Vi fikade nere i stugan ute i den vackra dalgången. Jag invigde min nya fjällräven Iceland anorak. Hur skön som helst. Nästan så att jag mös där inne då vind och regn piskade mot huvan.





Badtunna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.