torsdag 17 mars 2016

Tillsyn av bitopskydd


Idag var jag ut med skidorna på havet och besökte det sista ö-objektet som jag har på årets tillsynslista. Skönt! Rätt så fint att kunna ta skidorna över isen istället för att bängla med att köpa båttransport runt i skärgården. Isen har dock tagit hårt av det varma vädret i veckan. Då jag var ut i tisdags var det ett lager snö att åka sidor på. Sedan dess har det tinat massor, så idag fanns det mest bara blankis. Jag tog mig dock ut på ön, likt Bambi på hal is. Väl framme vid objektet så bar ju inte skaren (det var ingen skare, som jag hade hoppats) för mina korta och smala skejtskidor. Det fanns däremot ett par skoterspår som jag kunde ta mig runt i och på så sätt se hela objektet utan att trampa runt allt för mycket i snön.
På bilden ovan rann en av objektets myrar ut i havet. Just där var isen nästan blodröd av myrvattnet. Rätt så vackert mot den blå horisonten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.