fredag 3 juni 2016

Första gubben

 
Det har verkligen börjat grönska på Lindhaga. Igår satt jag på kvällen med en kopp te och en bok och njöt av den varma kvällen. Lagom trött efter en stämplingsdag i skogen, och lite småfix hemma på gården på kvällen.
 
Över 20 rabarberplantor verkar ha tagit sig, efter att jag flyttat dom förra hösten. Så kul! Så köpte jag jordgubbsplantor och anlade ett jordgubbsland. Igår hittade jag första röda gubben! Lite tjuvstart då jag köpte gröna, blommande plantor i maj.. Sedan täckte jag landet med växthusplast de första kalla nätterna. Men ändå!
 



Så var jag på ICA och handlade efter jobbet. Tog denna gång en sådan korg man bär istället för en kundvagn eftersom jag inte skulle köpa så mycket. Några liter mjöl, frukt, fil, ost…korgen blev tung ändå. När jag kom hem så såg jag att det hade blivit pressmärken (typ början på massa små blåmärken) vid armvecket efter den stickade tröjan jag hade på mig. Sjukt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.