onsdag 10 augusti 2016

Sommar och lite slöjd

Hejsan! Nu var det allt bra länge sedan jag skrev något här. Men jag är kvar! Anledningen är att jag har njutit av sommaren och knappt rört varken dator eller mobil (därav även väldigt få bilder från semesterns nöjen). Så har jag börjat längta efter en systemkamera (min har ju gått sönder), och börjat bli less på telefonens rätt så tråkiga kamera (dock väldigt smidig att ha i fickan).

Under sommaren har jag varit ledig rekordlänge -tre veckor. De två första veckorna har vi fixat på hemma på gården med allt från garagebygge, källarrenovering och trädgårdsland. Många projekt på gång! Semestern avslutade vi med tio dagar bland fantastiska vänner och släkt i södra Sverige, och två underbara bröllop. Väl hemma har den underbara höstluften börjat komma. Ren, fräsch, sval och klar. Sån där luft man blir helt lycklig bara av att andas in.

Istället för semesterbilder så lägger jag upp lite slöjdbilder från försommaren på saker jag gjort på beställning.

 
Ett knivbälte i herrmodell. Jag älskar de stora nitarna från Stoorstolka!
 

 
Och en gräddvit killingmössa i barnmodell till en söt liten tös i Överkalix. För att den ska passa en snabbt växande kropp så gjorde jag en liten speciallösning på baksidan av huvudet, så att det går att öka mössans storlek allt eftersom. Tanken är att den ska passa från 2 år och upp till kanske 10.  Det kluriga var bara att få till ett mönster (formen på mössan) som passar ett barnhuvud.


Min egna killingmössa har jag fodrat med riktigt varmt tyg, däremot småkliar det om man blir varm. Barnmössan fodrade jag med ett lite svalare material, men väldigt vackert och absolut klifritt.   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.